"קול שנאה" • גם משפחת החתן מתנערת: "הייתי זורק אותם החוצה"

    ישראל פריי 2 Comment on "קול שנאה" • גם משפחת החתן מתנערת: "הייתי זורק אותם החוצה"
    23:38
    16.05.24
    אבי יעקב No Comments on מתארגנים לקראת חג השבועות? ב'מקס סטוק' תמצאו הכל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ריקודי השנאה בחתונת אנשי הימין הקיצוני שנחשפו אמש בערוץ 10, עוררו סערה רבה. מכל קצוות הקשת הפוליטית גינו בחריפות את הבעת השמחה על מות הילד עלי דאוושה, ואת ריקודים הבוטים.

    גם בקרב נציגי הציבור מהמפה הימנית של המפה הפוליטית נשמעו גינויים חריפים והתנערות מהמעשה. בין היתר גינו פומבית השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ', ממפלגת תקומה שב"בית היהודי".

    אחרי הגינויים של הפוליטיקאים, גם משפחת החתן מתנערת מהריקודים שתועדו. שחר אשבל, אביו של החתן אמר בשיחה עם חדשות 2 Online "לא העליתי בדעתי שזה מה שקורה שם. אם הייתי יודע, הייתי זורק אותם החוצה".

    אבי החתן טען כי לא היה מודע לריקודים: "רק בדיעבד אמרו לי שהיה איזה ריקוד חריג שהיה בשיר אחד, שהוא שיר מתלהם. ראיתי מרחוק שמרימים תמונות, אמרתי אולי אלה תמונות של עצורים או נפגעים יהודים. לא העליתי בדעתי שזה מה שקורה שם".

    הוא גם ניסה להסביר את מילות השיר מהמקורות שצליליהם "המאיימים" הוסיפו לרושם הרע: "בשום שיר לא היה חלק שהוציאו נשקים והייתה התלהמות. זה שיר שבציבור שלנו נחשב לשיר לוחמני ומתלהם, שיר על שמשון הגיבור שנקם בפלשתים. ראיתי את זה בחתונות אחרות ואני יודע שזה שיר שמלהיט".

    האבא התעקש על כך שבנו לא מכיר כלל את הנערים הרוקדים: "יקיר אמר לי: 'אבא, אני לא יודע מאיפה הגיעו האנשים האלה'. זה הפתיע אותי כשהוא אמר לי 'אבא, אני לא מכיר אותם' – וזה קרה בסוף האירוע, לפני שבכלל נחשפנו למקרה הזה. ראיתי 100-150 איש במקום 50 חברים בערך שיקיר הזמין".

    "יקיר רק התחיל את חייו ונכנס לטלטלה גדולה מאוד, כמונו. הוא משתדל להתרחק מכל העניין, זו הייתה השמחה שלו והוא לא הבין מה הייתה המשמעות של הסיפור הזה. הוא אמר לי שהוא לא היה מודע למה שקרה שם, שהוא לא עשה דבר – ושהוא זקוק לשקט".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      שיר ששרים בהרבה חתונו בציבור הליטאי ואן בכך כלום
      אנחנו מישפחה ליטאית נורמטיבית וניגנו אלינו בחתונה את זה

    2. 1

      המסקנה המתבקשת והברורה – הסרטון מבויים, הרוקדים בכלל לא קשורים לחתונה. יהודים לא מתנהגים ככה.
      אז מי ביים ולמה ?.. כל מי שיש לו לב ועיניים – יודע.